Kalas

Hipp hipp hurra! Vi har firat mor/svärmor/farmor som har fyllt 60 år!

Firandet råkade sammanträffa med min födelsedag så jag firades lite jag med. Men huvudpersonen var såklart 60-åringen och jag var ett bihang! ;) Jag, Daniel, Daniels syster och sambo lagade mat hela dagen och det var det verkligen värt för så här gott åt vi:

APTITRETARE:

Rostbiff med sweet chili och avokado
Kanapé med laxros och pepparrotscrème
Crostini med fikon och getost
Crêpesrulle med svamp- och ädeloströra
Pol Roger Brut Réserve, Frankrike

Till de små:
Kanapé med leverpastej och druva
Festis




Roger var så smarrig så han får gärna komma även på nästa kalas.





FÖRRÄTT:
Crème ninon med limeräkröra
Louis Bouillot Crémant de Bourgogne Brut, Frankrike

Till de små (som fick huvudrätt när vi vuxna åt förrätt):
Makaroner och köttbullar
Mjölk





HUVUDRÄTT:
Hängmörad biff med portvinsglaserad lök, rotsellericrème och mandelpotatiskaka
2009 Brolio Barone Ricasoli, Chianti Classico, Toscana, Italien

Till de små (som fick efterrätt när vi vuxna åt huvudrätt):
Hello Kitty-glass på pinne





EFTERRÄTT:
Ljummen pärontarte med punschkräm
2007 Jackson-triggs Vidal Ice Wine Proprietors Reserve, Kanada

Småfolket sov i sina sängar.



TÅRTA:
Halllonmousse
Kaffe med avec


Småfolket sov i sina sängar.


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Vilken toppendag det var

2012-01-31 @ 10:12:30
Postat av: Helena

Ja, TACK snälla, rara alla ni som lagade och fixade denna fantastiska måltid! Jag blev så väl omhändertagen och uppvaktad. Och Irina, du är då inget bihang! Kram från 60-åringen

2012-02-06 @ 10:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0