Grus i stora lass

Vi har grus så det räcker och blir över. Så igår eftermiddag fick jag ett ryck och fixade ett litet grusområde runt våra syréner. Det är svårt att komma runt med gräsklipparen så vi gjorde så här istället. Tror nog att syrénerna kommer kunna skjuta tillräckligt med rotskott trots gruset, men märker vi att det blir problem får vi väl klippa upp markduken lite mer. Eller vad säger ni trädgårdsmästare där ute?


Pysslade länge med kantstenen som blev någorlunda plan. Gjorde mitt bästa med tanke på att jag bara hade jord att jobba med. Nä någon stenläggare kommer det inte bli av mig. ;)


Hoppas på en frodig syrénhäck om några år. Men måste som sagt kanske klippa upp markduken lite mer?


Vi har fått fin hjälp från farfar Gunnar att köra upp grus på baksidan med skottkärra. Tack för det!


Vi tog bort gräset som låg intill huset och la grus istället. Det var för brant för att klippa med gräsklippare och trimmern orkar vi aldrig dra fram. Det här blir bättre! Vill plantera buskar eller någon typ av växtlighet här i slänten längs med gruset. Men vad passar att växa här? Det är väldigt brant, men jag orkar inte göra terasser.

Stay tuned för fler grusprojekt!!! Vi har som sagt 12 ton grus...


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Jag leder nog med kommentarer. Grus i Dojan är inte kul.

2011-08-03 @ 13:30:48
Postat av: Irina

Jo du leder nog, det är många smygläsare här på bloggen. :)

2011-08-03 @ 22:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0