Slöjproblem och grusgång

GRATTIS till min syster S och hennes N som gifte sig igår! Jag fick den stora äran att vara en av två brudtärnor och vi  kämpade i vinden med att hålla ordning på slöjan.



Idag är det söndag och Daniel har varit ute och kämpat i trädgården. På fredag kommer gräset!!!


Här ska vi anlägga en grusgång. Daniel har lagt fiberduk och stenmjöl. Det som återstår är att göra det riktigt hårt med hjälp av en så kallad dunkadunka-maskin. Sen lägger vi på gruset. Medan Daniel körde upp stenmjöl på baksidan av huset med hjälp av en skottkärra så låg Alice och jag nere i sovrummet och tog en två timmar lång tupplur. Hihi.


Daniel har även påbörjat ett projekt för att barnsäkra vår altan - en grind! Många bollar i luften nu.


Grusgången ska gå längs med hela altanen.

Nu ska vi äta lite ugnspannkaka sen ska jag bege mig ut i trädgården för kvällsskiftet. Vi måste jobba på så vi hinner klart till på fredag. :)

Kommentarer
Postat av: Anna (Sthlm)

Vilken härlig bild från igår! Tack för gott samarbete! :)

2010-05-30 @ 22:12:06
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Postat av: Irina

Visst är den härlig! :) Tack själv, bra jobbat. ;)

2010-05-31 @ 17:28:37
Postat av: Suvi

Tack för en otroligt fin dag till er båda! Det hade inte gått utan er. Vilken rolig bild, vi har inte sett så många själv ännu.

2010-06-04 @ 18:52:10
URL: http://benjaminbramble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0