Förodling

Nu har jag börjat förodla årets kryddor och tomater. Köpte gula körsbärstomater i år som nog kommer piffa upp sommarens sallader. Får se om årets plantor får flytta ut i trädgården eller husera på balkongen. Har hittat en plats i trädgården där jag vill ha en liten köksträdgård, men vet inte om jag lyckas få ordning på den i år eller om det får bli nästa års projekt. Vill bland annat odla bondbönor, rädisor och dill.

Vi har en lokal trädgårdshandel jättenära där vi bor. Den är verkligen supermysig! Jag brukade strosa omkring där inne förra våren när Alice var en pytteliten bebis och låg och sussade i vagnen. Idag satt hon upp i vagnen och kikade nyfiket på alla växter och fröpåsar. Tänk vad fort det här året har gått! Om 2,5 vecka börjar jag jobba igen - tillbaka till verkligheten. :)


Det lilla växthuset roffade vi åt oss när Daniels föräldrar flyttade från huset. Så kul att äntligen kunna använda det. Förra året blev det ju inga odlingar eftersom vi var mitt uppe i en flytt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska bli skoj att du kommer tillbaka!!

2010-03-23 @ 20:44:14
URL: http://expeditiona.blogspot.com/
Postat av: Irina

Ska bli kul att komma tillbaka! Vi får ta en lunch så snart det bara går. :)

2010-03-24 @ 12:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0