Ost

Idag har vi ätit ost. Västerbottenost. Så himla gott. Vi gjorde en fullkornslasagne med champinjoner och keso. Blev jättesmarrigt. Det skulle vara 1-2 dl ost på lasagnen och vi hade lite riven västerbottenost i frysen så vi lyxade till det lite. Vi tog 2 dl.



Nu är vi inne på dag 20 och det går jättebra. Vi lever inte superstrikt. Daniel äter lunch ute med kollegor och när vi är bortbjudna äter vi naturligtvis det som bjuds. Förra fredagen drack jag till och med en drink och ett glas vin! Trots detta har vi uppnått fantastiska resultat. Jag har redan nu gått ner 3,5 kg. 1,5 kg till så är jag av med alla graviditetskilon.
 
En annan fördel med vårt nya liv är att vi äter så mycket frukt och grönt. Tidigare har jag varit jättedålig på att äta framförallt frukt. Nu blir det oftast 1/2 äpple, 1/2 banan och en näve bär varje dag. Ibland blir det en avocado istället för bananen. När jag går och handlar består alltid halva inköpslistan av frukt och grönsaker som ska inhandlas. Vi kan knappast lida av vitaminbrist!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är imponerad!! Måste köpa den där boken... Är det inte bokrea snart? :)

2010-01-21 @ 23:03:48
Postat av: Gunnar

Duktig jobbat, skall se nästa gång om era öron har växt lite.

2010-01-22 @ 08:50:28
Postat av: Anna (Sthlm)

Vad bra det låter! Man blir verkligen motiverad och köra GI själv!

2010-01-22 @ 16:08:33
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Anna (Sthlm)

Såg att namnet "Alice" var mest populärt förra året



1815663.e24?utmsource=apsis&utm_medium=email&utm_campaign=E24+Nyhetsbrev" rel="nofollow">http://www.e24.se/lifestyle/klacksparkar/alice-ny-topp-pa-namnlistan1815663.e24?utmsource=apsis&utm_medium=email&utm_campaign=E24+Nyhetsbrev

2010-01-25 @ 13:08:02
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Irina

Är inte bokrean i februari eller nåt? Har dålig koll...



Alice är det nya Anna! :) Hade ingen aning om att det skulle vara så poppis. Så det kan bli. :)

2010-01-25 @ 15:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0