Eldar inte för kråkorna

Ja man kan ju inte säga att vi eldar för kråkorna direkt. Vårt tak har ju rätt blygsam lutning så idag var det en kille här och skottade taket. Huset borde ju vara dimensionerat för den här mängden snö, allt annat vore ju skandal. Men efter alla erfarenheter med försäkringsbolag vid husbygget så kände vi att vi ville röja snön. "Better safe than sorry" är vårt nya motto efter alla turer. Jag ville inte låta Daniel studsa omkring där uppe så vi ringde in ett proffs. Dessutom kan vi göra skattereduktion på jobbet. Perfekt.


Före snöröjning.


Snacka om snökockor! Snöröjaren sa att det var riktigt djupt på norrsidan.


Vill du ha lite snö i nacken?

Jag har fått skavsår på mina händer efter all skottning i söndags. Och nu ikväll när Alice gått och lagt sig måste jag gå ut och röja snö igen. Vår inhyrda takröjare skjutsar ju bara ner snön från taket så den hamnar där den hamnar. Jag vill få bort de värsta snöhögarna från altanen och vid entrén i alla fall. Daniel är på kickoff med jobbet - bra tajming. :( Får se om jag klarar av de där snökockorna... När jag var yngre och hälsade på hos min farmor och farfar så fick jag aldrig diska för farmor. Hon ville inte att jag skulle slita på mina oförstörda händer. Haha. Jag skyller på farmor att mina händer inte är härdade så jag får skavsår så fort jag skottar lite. :-)

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Bra jobbat Irina. Du är en klippa

2010-02-26 @ 08:20:28
Postat av: Irina

Jag kan erkänna att jag inte var ute och skottade igår. Vågade inte gå ut och lämna Alice ensam (mest för att jag själv är mörkrädd). Tänkte ge mig ut när Daniel kom hem, men han kom ju int förrän kl 22 så då var det bums i säng. Daniel får skotta idag istället, he he he.

2010-02-26 @ 08:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0