Julmys

I helgen har vi haft julmys. Vi har bakat lussebullar, ätit pepparkakor från Annas och julpyntat. Det är så roligt att julsmycka vårt hem för första gången. Förra året hade vi ingen julgran eftersom vi var mitt uppe i lägenhetsförsäljning och flytt. I år ska vi ha julgran. Vi får se hur det går med tanke på busig katt och nyfiken bebis.


I min familj är det alltid jag som bakar lussebullarna. De blir inte alltid så vackra (vilket brukar påpekas, haha), men smaken är det aldrig fel på.


Julstjärna i stora vardagsrumsfönstret. Sladden är anpassad efter vardagsrumsfönstret i gamla lägenheten, men passade perfekt här i huset. Succée.


Julfint utomhus. I vårt område finns det en familj som verkligen kör "all in" när det kommer till julpynt utomhus. De har så mycket pynt att det får hänga uppe året runt. Lite kul tycker jag eftersom de verkligen går in för det. Vi kör lite mer sparsmakat.


Den här gamla adventsljusstaken passar inte riktigt i vårt moderna hem (enligt mig), men vi ska ha kvar den (enligt Daniel).

Uppdatering klockan 20.26: 43,50 kronor betalade jag för ett paket saffran i år.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Fint julpyntat, bra att du står på dig Daniel om ljusstaken

2009-12-01 @ 08:27:17
Postat av: Marie

Ha-ha...det huset :)

Gillar när de drar på en svart sopsäck på tomten som finns på taket runt midsommar.

Gissa om jag har ojat mig över detta - sådan "adventspolis" som jag är ;) och ja, mina stjärnor kom upp i söndags ;)



Kram

2009-12-01 @ 20:26:43
Postat av: Anna (Sthlm)

Det borde finnas en lag mot dem som lämnar det uppe hela året!

2009-12-01 @ 22:45:41
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Postat av: Irina

Låt mig säga så här - jag är glad att jag inte bor bredvid galna julpyntshuset. Men jag fnissar alltid när jag promenerar förbi. :)

2009-12-02 @ 08:18:37
Postat av: Marie

Tips på ett fnisshus till är borta vid IP - de har självlysande Bambi i naturlig storlek :o!

Har för mig att det är en familj numera, minst en mamma råddjur och en unge (huga)...

2009-12-02 @ 20:08:05
Postat av: Suvi

Jag glömmer aldrig jullunchen 2004.. :)

2009-12-04 @ 19:47:01
Postat av: Irina

Får gå och spana efter Bambihuset på någon av mina morgonpromenader. :)



Hmmm 2004 hade bullarna jäst lite konstigt. Annars var det inge fel på dem...

2009-12-04 @ 20:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0