Byggdamm

Idag fick vi äntligen nycklarna till vårt hus. Slutbesiktningen blev godkänd. Det blev naturligtvis anmärkningar som byggentrepenören har två månader på sig att åtgärda. Vi hittade även en del andra fel under eftermiddagen som vi ska rapportera till besiktningsmannen så att han kan ta med det i protokollet. Vi har tydligen sex månader på oss att rapportera fel.

Besiktningen var klar klockan 10.00 och därefter har vi spenderat dagen till att städa bort byggdamm. Vi har grovstädat övervåningen, medan vi väntar med undervåningen. Vi hann helt enkelt inte städa hela huset.

Byggdamm är verkligen inte lätt att städa bort. Vi kommer få torka byggdamm i flera månader säger dom som vet. Jag tvättade till exempel insidan av alla fönster på övervåningen idag. De blev inte direkt rena, men jag fick bort ca 2 mm byggdamm som täckte ytan. Vi hade ett helt gäng mikrolittrasor med oss för städningen, men de blev ju skitiga på en gång. Vi fick ta hem alla trasor igen till lägenheten och nu snurrar de runt i tvättmaskinen så att vi har nya fräscha trasor tills imorgon.

Imorgon lördag går stora flyttlasset. Då är vi ett gäng på elva personer som kommer hjälpa till så då ska jag försöka ta det lite lugnare än vad jag har gjort idag. Känner att jag kanske har tagit i lite för mycket idag, men jag har så svårt för att bara sitta och titta på. Daniel har nu beordrat mig till soff-vila resten av kvällen så det är väl bara att lyda.

Tyvärr tog vi inte ett enda foto idag. Jag får lägga upp lite foton när vi har kommit i ordning istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0