Husgrunden

Nu har de börjat arbetet med grunden! Många har varnat oss för att vi kommer tycka att grunden ser jätteliten ut när vi väl ser den. Vi tyckte däremot att grunden var i den storlek vi hade förväntat oss. Varje våning kommer att vara lite större än vår lägenhet är idag, runt 77 kvm. Det betyder att vi bara har möbler till ett våningsplan. Nedervåningen får vi till en början använda som dansgolv.

Ikväll blir det mjuk pepparkaka som jag har bakat och svensk film - Solstorm. Har inte så stora förhoppningar. Det är ju en svensk film.

Så här såg det ut på tomten idag. Gummistövlarna jag lånat av min syster kom verkligen till användning då det regnade och var lerigt.


Jag började genast planera tomten när vi såg den exakta placeringen av 
huset. Lite tidigt för det kanske...


Här kommer ingången till huset vara.


Vi är lite oroliga för att kullen vi står på kommer skymma ett litet fönster vi
kommer ha på gaveln i lilla sovrummet på nedervåningen. Det måste vi
kolla upp!


Roliga rör som säkert används till någonting bra.


Flytta? Jag trivs ju bäst här i lägenheten där det är så varmt och gosigt!

Kommentarer
Postat av: Suvi

Åh äntligen har de satt igång "på riktigt". Ska bli spännande att se hur huset växer fram.

2008-09-07 @ 17:44:35
Postat av: Gunnar

Irina får önska sig stövlar i julklapp. Svensk film är bra ibland men inte som finska salka valka

2008-09-08 @ 08:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0