Byggprojektet fortsätter

Nu har det gått två veckor sedan jag la ut bilder på huset. Vi var ute en sväng idag och det har hunnit hända lite saker. Det mesta sker nog inomhus, men vi får ju inte gå in i huset pga att det är en byggarbetsplats, så ni får hålla tillgodo med lite bilder utifrån. Så här fint ser huset ut idag:




För två veckor sedan såg huset ut så här, men nu...


...är nästan alla takpannor på plats.


Kommunen gräver för att ansluta oss till vatten och avlopp. Vi bjuder på asfalteringen...


Byggel beställde vi från Vattenfall. Ser tjuvkopplat ut. :)


Så här fina är våra hängrännor. Vi upptäckte även att det satt uppe takfotsnät som ska hålla
ovälkomna getingar och andra insekter borta från att bygga bo. Pluspoäng till hustillverkaren.


Takpannorna vi valde är svarta.


Den här utsikten kommer vi ha från köket. Tänk om grannens hus inte skulle stå där, vilken
fin utsikt vi skulle ha då! Dags att fräscha upp takplåten kanske...?



Här ska byggas balkong så man får passa på att fota från den här vinkeln.


Eftersom vi inte får gå in så får man kika in genom fönstrena.


Så här ser det ut på övervåningen. Vy från vardagsrum in i köket.


Byggnadsställningarna vågar i alla fall inte jag mig upp på. Grabbarna och syster klättrade
raskt upp. Vi höjdrädda (jag och mamma) fick stanna på marken.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fint det blir! Känns som jag har sagt det några gånger men du får säkert inte nog av det! :)



kul att Suvi fick komma ut och kolla också!

2008-10-12 @ 17:55:42
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Irina

Du har rätt, mera mera... ;)



Suvi och hela familjen var med och kollade på huset för två veckor sen, men jag glömde lägga upp bilder då. Tycker bilden på Suvi och mamma som kikar in i huset är så skojig på nå't sätt.

2008-10-12 @ 18:36:28
Postat av: Jenny

Ser superfint ut! Vad roligt det ska bli att komma och hälsa på sen :) Till helgen ses vi i Uppsala!

2008-10-13 @ 09:17:02
Postat av: Suvi

Mamma och jag är defintivt nyfiknast i familjen. Hihi.

2008-10-13 @ 22:14:00
Postat av: Irina

Jenny: Blir nog en liten inflyttningsfest sen. :)

Suvi: Mamma vinner nog den pokalen, men vi två ligger nog inte långt efter. ;)



2008-10-14 @ 12:30:37
Postat av: MM

Har jag godkänt att du lägger ut bild på mig? Inte vad jag vet! Jag fick nästan en chock. "skojig". Och jag är inte alls nyfiken. Det har jag aldrig varit.

2008-10-16 @ 16:53:56
Postat av: Irina

MM: Nu är du bloggkändis. ;) Inte nyfiken? Jag tycker bilden talar för sig själv, hihi.

2008-10-17 @ 09:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0