Kisse med rutiner

Jag har varit hemma sjuk från jobbet i tre dagar nu. Trodde jag skulle kunna spendera lite kvalitetstid med katten när jag ändå var hemma...

Förra året när jag pluggade till verksamhetsarkitekt stannade jag ibland hemma från jobbet för att plugga. Då var katten överallt. Han skulle leka med min penna, lägga sig över studiematerialet, gå över tangentbordet. Ja, han spexade en hel del helt enkelt. Loranga var stundtals mycket underhållande:


Det här var en bra plats att vila på...


Ge mig pennan så ska jag se till att den hamnar på ett svåråtkomligt ställe!


Den svänger katten!

Nuförtiden har dock katten en ny rutin på dagarna. Han sover mest. Hela tiden. Han har tre huvudsakliga sovplatser som han skiftar mellan under dagarna:

1) Förmiddagsluren spenderar han under matsalsbordet.
2) Mitt på dagen sover han gärna i fåtöljen.
3) Eftermiddagsluren spenderas i sängen.



Kan en katt också vara novembertrött eller börjar han bli gammal tro?

Kommentarer
Postat av: Suvi

Han väntar nog bara på att husbygget ska bli klart någon gång.

2008-11-19 @ 23:07:31
Postat av: Irina

Exakt, han tycker det tar för lång tid. Tiden går fortare när man sover...

2008-11-20 @ 12:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0