Bomullsbröllop

Idag har vi varit gifta i ett år! Det firar vi med att gå och äta lite gott på Vassa eggen. För ett år sedan åt vi vår bröllopsmiddag på Edsbacka krog, så nu är det dags för ännu en finkrog. Hoppas Vassa eggen har lika smarrig mat som Edsbacka.



Jag är kluven när det gäller bilder på mat. I mattidningar och kokböcker ser maten alltid så fin ut, men då vet man ju att den är stajlad. Annars när jag tänker på matbilder tänker jag Grekland, jag tänker flottig mat som bönor och pommes.

Med risk för halvnajsa matbilder, så här smarrigt åt vi på vår bröllopsdag:


Förrätten - Citronmarinerad rödtunga och krabba med svarta pärlor av rom.

Varmrätten - Gotländskt unglamm med morötter och grön sparris samt en sås av färska kryddor.

Efterrätten - Symfoni av krusbär och sockerärtor med mild myntaglass.

Bröllopstårtan - Mörk choklad och hallon. Alla gäster fick dock...

...en egen liten tårta!

Kommentarer
Postat av: Suvi

...och gott var det!

2008-06-16 @ 22:52:04
Postat av: Anna

Du får lägga upp bild på den där blodpuddingen från Vassa Eggen nu då!

2008-06-17 @ 20:36:43
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Irina

Jag tog tyvärr aldrig någon bild på den, men den var smarrig ska du veta! ;)

2008-06-17 @ 21:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0