Sprängsten och ogräs

I helgen har vi gjort i ordning rabatten så den är klar för plantering. Rabatten är 13 meter lång så vi har att göra. Jag började i fredags kväll. Barnen låg och sov och Daniel låg i soffan och åt choklad. Efter att ha kämpat med att gräva upp ogräs med en spade i 1 timme kom Daniel ut och grävde upp ungefär samma mängd på 60 sekunder. Så på lördagen fick han gå ut och gräva upp resten av rabatten.

FÖRE:


Ogräs, mossa, jord och sprängsten i en enda röra.

På söndagen tog jag fram högtryckstvätten och började spola berg. Bort med ogräs, mossa och fram med bergpartier som låg under tunna lager jord. Och så bar jag bort mängder av sprängsten.



EFTER:


Vi funderar på att ha en klätterhortensia som får klättra uppför berget.




Jag spolade fram bergspartier som var gömda under små sprängsten och jord. Någon gång i begynnelsen har någon planterat "grodblad" på berget. Oklart varför man senare valde låta tomten växa igen. Men vi behåller såklart grodbladen. Någon som vet vad det är för växt?



Nu börjar det roliga - att plantera växterna. Jag hämtar inspiration från bland annat den här rabatten.


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Oj vilket stort jobb ni har gjort! Stiligt.

2012-05-28 @ 08:10:50
Postat av: Anna

Bra jobbat!! :) Vi ses på lördag!

2012-05-28 @ 09:32:56
Postat av: Helena

Det blir spännande att se på fredag!

2012-06-17 @ 20:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0