Matleveranser

Vi har provat att storhandla på nätet! Det var fredag kväll och vi var verkligen i akut behov av att storhandla. Jag såg verkligen inte fram emot det för lilla tjejen var sjuk i tredagarsfeber (40+ grader feber) och vi hade en massa roliga aktiviteter inbokade både lördag och söndag. Då hittade jag plötsligt en rabattkod till Mathem.se. Jag har varit intresserad av att storhandla på nätet tidigare, men har inte tyckt det varit värt att betala dyrare priser för den bekvämligheten. Men med rabattkoden (25 %) så tänkte jag att vi kunde prova. Idag kom leveransen och jag tänkte recensera min upplevelse. :)



Plus:
+
Bra hemsida. Lätt att hitta varor och skapa en inköpslista. Inköpslistan går dessutom att spara så nästa gång man handlar kan man utgå från den och handla ännu snabbare.
+ Leveransen kom på utsatt tid. Chauffören var trevlig, hel och ren.
+ Lätt att betala med kreditkort. Summan dras när varorna levererats. Så om en beställd vara är slut i lager betalar man inte för den.
+ Alla varor jag beställt levererades (i bra skick).

Minus:
- Dyrare än om man handlar på t.ex. Ica Maxi.
- Vi skulle köpa smörgåsgurka och jag råkade klicka hem en burk med 1,6 kg smörgåsgurka. Har svårt att tro att jag skulle göra det misstaget om jag själv var tvungen att plocka den burken från hyllan. Så nu behöver vi tips på vad vi ska göra med all denna smörgåsgurka!?
- Fick mail samma dag om att en fruktyoghurt jag beställt var slut i lager. Hade då inte möjlighet att beställa en ersättningsvara.
- Vad gör jag med alla dessa plastpåsar???

Övrigt:

Eftersom vi har Linas matkasse denna vecka beställde jag inte grönsker, kött eller fisk. Så jag kan inte uttala mig om kvaliteten på dessa varor. Såg dock att köttfärsen var dyyyr...

Slutsats:
Åååh vilket bekvämt sätt att handla på! Men det känns inte helt bra då det är dyrare än om man själv tuffar iväg till Ica Maxi. Kommer därför inte bli regelbunden kund på Mathem. Däremot kan jag verkligen tänka mig att handla från dem ibland. Till exempel när det kör ihop sig, barnen är sjuka, man har mycket jobb och så vidare.

En timme efter att Mathem levererat sina varor kom Linas matkasse. Det blev en riktigt lyxig måndag. :)



Kommentarer
Postat av: Gunnar

Smidigt 13 plastpåsar á 2.50 Puh

2012-02-07 @ 15:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0