Vill ha!

Ibland ser vi en liten grå katt på morgnarna när vi går till förskolan. Det är en mycket sällskaplig katt som ofta kommer fram och hälsar. Tidigare i höstas uttryckte Alice sina känslor för denna katt.

Alice: Jag vill ha den katten!
Jag: Jo, men det går ju inte. Det är inte vår katt.
Alice: JAG VILL HA DEN KATTEN!!!
Jag: Jo, men det går inte. Det kanske är någon annan liten flickas katt. Och hon blir ju ledsen om vi tar med oss katten.
Alice: Jag vill LÅNA katten.

Alice verkar inte ha glömt den lilla katten för nu i helgen har hon börjat uttrycka sitt ha-begär igen.

Alice: Jag vill ha en liten katt!


Loranga - inte så liten.



Kommentarer
Postat av: Gunnar

Det skall börjas itid med ha-begär hihi

2011-11-07 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0