Fisk

Igår kväll åt vi Dill- och citronpanerad spättafilé med potatis, sallad och rödlöksyoghurt. Jag glömde fota maten, men gjorde det idag istället när jag festade på resterna till lunch. Fast till lunch åt jag sötpotatisresterna från i tisdags istället för kokt potatis. Sötpotatis är ju så gott så det kan man ju inte kasta. :)



Det var en god panering, men den hade nog behövt lite mer citron. Rödlöksyoghurten gillade jag inte då den var för skarp i smaken. Dessutom var det purjolök i salladen, vilket inte var en favorit. Hade hellre haft den mildare purjolöken i yoghurtsåsen och skippat rödlöken. Men rätten får helt klart godkänt, en bra vardagsrätt helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Sill är gott

2011-03-10 @ 14:01:02
Postat av: Irina

Vilken otur att det inte var sill vi åt då... eller tur skulle jag nog säga!

2011-03-10 @ 18:42:18
Postat av: Suvi

Gott!

2011-04-05 @ 19:50:40
URL: http://benjaminbramble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0