Grusigt jobb

Idag har vi gjort klart ett trädgårdsjobb som vi har pysslat med lite halvengagerat de senaste veckorna - nämligen att styra upp området vid brevlådan från ett vildvuxet bergsparti till en grusig plats. Som vanligt glömde jag att ta före-bilder, men tidigare var det här området fullt med vildvuxna hallonbuskar, ormbunkar, björk, ek, lönn, blåbärsbuskar etc. Allt i en enda röra.

Det var ett riktigt horse job vi tog itu med, men det såg inte trevligt ut innan och dessutom hade brevbäraren lämnat en lapp och bett oss klippa ner grönsakerna lite.

Jag började med att röja bort allt det vildvuxna, det var det som tog längst tid. Därefter tog jag fram högtryckstvätten och tvättade rent berget som är i direkt anslutning till grusområdet. Sen var det bara att jämna till underlaget, på med markduk och grus. Daniel fick skyffla gruset. Underlagsarbetet var det inte så jättenoga med eftersom det inte är någon som ska gå här. Förutom en och annan katt.


Man kan undra varför jag valde att klä mig i vitt.


Voilá! Jag borde ha tagit en före-bild. Då hade ni sett hur stor skillnad det är. Billuppställningsplasten är rejält skitig nu, så vi måste köra en omgång med högtryckstvätten här.


Min konstnärliga sida sparade en bit berg som stack upp i mitten.


Här ser ni var vi slutade tvätta berget. Varje gång det regnar ramlar det ner grus, sten och jord på biluppställningsplasten så planen är att fortsätta röja här så småningom. Vi får se när det blir av då det är ett tungt arbete.


Som ni kan se så krymper grushögen. Resterande grus ska upp på berget på husets östra sida.


Ser ni våra thujor förresten. De har växt otroligt fint i sommar. Rådjuren har varit på sju av thujorna. Först tänkte vi byta ut dem, men nu har jag istället klippt bort det döda och knytit ihop dem för att förhoppningsvis bilda en ny topp. Får se om det funkar. Är värt ett försök då det skulle bli väldigt dyrt att köpa nya i den här storleken.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Vilket duktigt jobb, du är en pärla Irina. Supersnyggt!

2011-08-03 @ 13:25:11
Postat av: Irina

Tack G! Jag vill tvätta av hela berget, men Daniel är skeptisk. Kan du inte bearbeta honom lite?

2011-08-03 @ 22:44:38
Postat av: Suvi

Vad fint!

2011-08-11 @ 19:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0