Det kommer mera

Det slutar aldrig snöa! Hur mycket snö kan det komma egentligen? Nu på kvällen var jag ute och skottade vår infart och det ska jag berätta för er kära bloggläsare att det är ett riktigt hästjobb. Vi har en lååång infart. Nu är den i alla fall skottad och jag har fått mig ett rejält träningspass.


Tidigare idag (innan jag hade skottat).
 
Det enda som är positivt med denna snö är att den döljer leråkern som vår trädgård består av just nu. Jag längtar till våren då vi kan börja gräva bort sprängsten och börja anlägga gräsmattan. Det kommer bli så fint!

Update klockan 21.23:
Hästjobb nummer två. Nu har Daniel varit ute och skottat altanen. Det är andra gången han gör det den här vintern! Det var en norrländsk kollega till honom som rekommenderade honom att göra det. Och det vet man ju, att norrlänningar kan det här med snö. Så det var bara att lyda!

Kommentarer
Postat av: Suvi

Våren kommer nog snabbare än många tror. Det är bara att hålla ut lite till.

2010-02-18 @ 21:21:58
Postat av: Irina

Jag tycker det är fint med snö, men det är jobbigt att dra vagnen när det är så moddigt. Och all denna skottning. Hoppas du har rätt!

2010-02-18 @ 21:25:34
Postat av: Suvi

Hur är det med hustaket? Ska ni skotta där (vågar man??)

2010-02-20 @ 14:15:25
Postat av: Irina

Vi har pratat om det, men vi vågar inte ge oss upp där. Ramlar man så är det kört. Vi hoppas verkligen att arkitekten har räknat med att det snöar även i Stockholmstrakten.

2010-02-20 @ 19:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0