Lördagen i bilder

Klockan 09.43


Vi började dagen med att skruva isär vårt rangliga köksbord och våra färdiga-för-tippen-stolar. Sedan samlade vi ihop diverse annat skräp och åkte till Högdalens återvinningscentral. Skönt, jag gillar att slänga saker. Nu är det väldigt tomt i vårt kök. Det kommer vara jätteenkelt att dammsuga.

För er som undrar - vi har inte bundit ihop kattens bakben. :)

Klockan 10.59


När vi slängt våra sopor på Högdalens återvinningscentral åker vi till huset. Vi har inte längre nyckel till huset så vi börjar med att trycka våra näsor mot fönstren för att se den fina klinkern i hallen som plattsättaren har börjat lägga. Därefter börjar vi röja på marken. På måndag ska vi nämligen beställa hämtning av byggsopor och förra byggentreprenören lämnade skräpet i en vansinnig oordning.


Förre tomtägaren har lämnat en massa stålsopor så vi passar på att samla ihop detta också. Det här är inget vi vill frakta i vår nya bil.


Inte det här heller.

Klockan 12.16


Plattsättaren bestämmer sig för att jobba helg så vi får gå in i huset och beundra hans arbete. Det här är ju TOP NOTCH!


Vi hinner snicksnacka lite med plattsättaren också, vilket passade väldigt bra. Vi bestämde lite hur vi vill ha kaklet och så.

Klockan 12.55


Tillbaka inne i stan hamnar vi bakom den här bilen. Ha ha, vem väljer en mintgrön bil? Var det REA?

Klockan 13.12


Hårt arbete kräver en stadig lunch. Pizza känns som det enda rätta.


Halva tonfisk och halva skinka - just the way I like it.

Klockan 14.20


Efter pizzan blir det fika. Idag får vi verkligen i oss hela kostcirkeln. Sätter mig och surfar runt lite och bestämmer mig för att nyttja julklappen jag fick från min arbetsgivare. Jag beställer grillbestick som kommer användas flitigt på sommarens grillfester. Daniel går och tar en eftermiddagslur.

Klockan 16.17


Mitt dåliga samvete gör sig påmint. Måste ansöka om föräldrapenning... Jag gör det imorgon. Tycker det är lite skoj att Försäkringskassan inte betalar portot.

Klockan 17.01


Går och väcker Daniel och upptäcker att jag är rätt sömnig själv. Slumrar lite.

Klockan 18.05


Lördagens scoop! Ska fylla på en Palmolive tvålpump med Bliw-tvål från ett refill-paket. Både tvålpumpen och refill-paketet rymmer 300 ml enligt förpackningarna, men ändå får inte all tvål plats i tvålpumpen. Antingen är det Palmolive som lurar konsumenterna eller så bjuckar Bliw på lite extra.

Klockan 20.21


Dags för lite lördagsgott och Melodifestivalen. Det blev äppelpaj med vaniljsås.


Tittar på Melodifestivalen. Känns som en repris. Samma gamla artister och trötta låtskrivare. Det enda som är nytt för i år är att de har bytt ut programledaren.


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Bra att ni kirrar på tomten, plattorna ser jättefina ut

2009-03-09 @ 08:37:24
Postat av: Emma

Ah, poff-pizza...

2009-03-09 @ 21:44:17
URL: http://expeditiona.blogspot.com/
Postat av: Irina

Poff-pizza är det här årets bästa upptäckt (för mig)! :)



Skönt att bli av med en massa gammalt skrot som låg på tomten. Känns lite farligt att frakta gammalt stålskrot själv, bättre att lämna det till proffsen.

2009-03-10 @ 11:53:35
Postat av: Anna

Oj vad du har bloggat medan jag var borta! Kul läsning!

2009-03-19 @ 22:34:06
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Irina

Jag jobbar ju inte längre så jag har massa tid över till bloggandet. Roligt att det är några som läser det jag delar med mig av också. :)

2009-03-20 @ 08:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0