Nu packar vi in sommaren!

Nu packar den här familjen ihop för sommaren! Utomhusmöblerna och vattenslangen vilar nu tryggt inne i friggeboden. Vi kommer nog få flera fina höstdagar och vilken dröm att få sitta ute på altanen med varsin kopp kaffe, njuta av det krispiga vädret och snicksnacka om ditt och datt. Ha ha ha ha, som sagt en dröm.

Jag klippte även gräsmattan idag. Gräset var 30 cm högt så egentligen borde jag gått ut med lien. Nu är det gjort i alla fall så nu hoppas jag på kallare väder så det slutar växa någon gång.

Thujorna har växt otroligt mycket den här säsongen. Både smaragderna vi planterade förra året och brabanterna vi planterade i år. Kul kul med snabbväxande häckväxter!

Vi har flera utomhusprojekt som vi inte har hunnit med den här sommaren och som vi inser att vi inte kommer hinna med heller. Bland annat hade vi ju tänkt röja en bit berg och lägga grus där, men det blir för stort projekt för oss just nu. Att ha två små barn adderar verkligen 5 år till fejset, så nu ska jag boka in en ansiktsbehandling istället så får bergrensningen vänta till våren. Grushögen som fortfarande ligger på biluppställningsplatsen ska vi flytta till foten av berget så är den inte i vägen när snön kommer. Jag gillar ju att skotta snö, men förhoppningsvis kommer det inte lika mycket snö som vi fått de senaste två vintrarna. Har blivit lite för mycket även för mig...

Jaha ja, nu vaknde den lilla... :)


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Bra jobbat, men låt bli berget.

2011-09-05 @ 08:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0