Flytt i april

Om allt går bra så kommer huset stå klart för slutbesiktning vecka 14. Samma vecka som det beräknade förlossningsdatumet. Någon som vill gå på slutbesiktningen om vi får förhinder? ;) Allt löser sig väl som det alltid gör. Idag har vi i alla fall inhandlat flyttkartonger så att vi kan börja packa ihop lägenheten.

När jag var yngre flyttade jag (och syrran) rätt ofta. Man hade nästan kunnat tro att pappa hade en egen flyttfirma så ofta som han körde runt i flyttbilar från Berras biluthyrning. Jag var student på den tiden och hade inte så stort bohag. Vi flyttade i några få kartonger och lite papperskassar. De möbler jag hade var lätta IKEA-möbler i storleken "compact living". Vi hade en bäddsoffa från IKEA som ibland var hos mig och ibland hos syrran beroende på vem som hade störst behov av den för tillfället. Den här soffan är fantastisk. Utan problem fick jag plats med den i en 18 kvm stor lägenhet och upp till tre personer kunde sova i den samtidigt  (studenter har inte så stora krav). Soffan är lätt som en fjäder och dessutom gick det att frakta den i föräldrarnas kombi. Helt otroligt vad bra grejer IKEA har.

Den här flytten blir lite annorlunda, den här gången är det ju faktiskt ett helt hem som ska flyttas. Tunga ekmöbler, uppskattningsvis ett 30-tal kartonger och en katt som inte gillar att åka bil.

Det är 4,5 år sedan min senaste flytt, men en sak har jag inte glömt och det är flyttstädningen. Usch! Jag har flyttstädat tillräckligt i mitt liv. Den här gången har vi anlitat en städfirma som flyttstädar åt oss. Det kommer vara värt varenda krona. Dessutom bjuckar Reinfeldt på hälften.

I helgen har vi även åkt runt och införskaffat de sista bebis-prylarna. Loranga hittade (inte direkt oväntat) en ny favoritsovplats ganska snabbt. Nu har vi lagt en massa prylar i vagnen så att han inte kan lägga sig där.




Kommentarer
Postat av: MM

Far- och morföräldrarna kommer att ställa upp för slutbesiktningen om det skulle sammafalla med nedkomsten.

Nu hann du inte först, Gunnar!

2009-03-02 @ 00:07:27
Postat av: Gunnar

Satan att jag inte var först, men man undrar vem MM är. Kanske köpa en vagn till Loranga också?

2009-03-02 @ 14:27:53
Postat av: Anna

Jag rekommenderar även ett bolag för själva flytten!!

2009-03-02 @ 14:53:44
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Suvi

Jag håller med Anna, så slipper vi bära. Haha.

2009-03-03 @ 23:14:35
Postat av: Irina

Haha, om du vill kan du få "kitchen duty" eller något annat lökigt Suvi. ;) Någon måste ju koka ris till lunchen och kaffe till fikat.

2009-03-04 @ 15:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0