Lägenheten såld och konkurs

Idag sålde vi lägenheten. Tre budgivare och fyra dagar tog det, men nu är äntligen affären i hamn. Lägenheten gick för det vi värderat den till för ett år sedan så vi är nöjda med resultatet.



En mindre rolig nyhet som vi fick mitt i nervositeten som en lägenhetsförsäljning ändå innebär är att vår byggnadsentreprenör har gått i konkurs. Detta sker fem veckor innan inflyttning, fantastiskt bra tajming...

Det som kommer hända nu är att huset kommer bli försenat. En-två månader påstår vår husleverantör som kommer sköta allting åt oss. Vi hade i alla fall tur i oturen för paret som köpte vår lägenheten kan inte flytta in förrän 20 april så vi kommer kunna bo kvar i lägenheten och förhoppningsvis blir huset klart tills dess.

Helt klart en händelserik vecka!


Kommentarer
Postat av: Suvi

Minst sagt! Skönt att det är "över" nu.

2009-01-14 @ 21:38:16
Postat av: Irina

Verkligen, mina nerver hade inte klarat mycket mer... ;)

2009-01-14 @ 21:46:50
Postat av: Anna

Oj, vilken tur i oturen! Grattis till lägenhetsförsäljningen!

2009-01-14 @ 23:12:18
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vilken osis när ni var så nära! Men jättekul att ni fick lägenheten såld. Ses nästa vecka!

2009-01-15 @ 08:56:24
Postat av: Gunnar

Jag är fortfarande utmattad av dramat

2009-01-19 @ 09:34:11
Postat av: Irina

Jag med! Det kommer dröja innan jag har återhämtat mig efter det här...

2009-01-19 @ 10:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0