Olja och dreggel

Den här veckan har vi både jobbat och varit på kalas. I tisdags kväll oljade jag balkongen, entrén och framsidan av altanen. Oljan tog slut så vi måste köpa lite mer för att jag ska kunna olja klart resten av altanen.


Torkar bort överflödig olja.

Vi har även varit på kalas och firat Alice faster som fyllde år. Vi satt ute på innergården och njöt av den insektsfria stadsluften. Ibland saknar jag att bo i innerstaden. ;) Alice var mycket fascinerad av bären på tårtan. Så fascinerad att hon lyckades dregla på tårtan.


Marängtårtan var mycket god så det var inte konstigt att Alice dreglade över den.


Tårta serverad med bebisdreggel som topping.

Kommentarer
Postat av: Suvi

Tänk om Alice skulle få äta tårta som första smakportion! Lyxbebis.



Altanoljandet såg ju ut att gå smärtfritt. Hur länge måste man vänta innan man kan gå på den igen?

2009-08-07 @ 17:06:46
Postat av: Irina

Jo det är rätt enkelt (och roligt) att olja när man sprayar på oljan. Sen är det bara att låta det sjunka in och sen torka bort överflödig olja. Vi gick på brädorna dagen efter igen.



Hihi, tårta blir det inte. Ekologisk potatis!

2009-08-07 @ 20:52:09
Postat av: Anna

Jag började nästan också dregla när jag kollade på bilderna! :)

2009-08-23 @ 22:09:29
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0