Husets insida

Idag fick jag äntligen gå in i huset, men för Daniel blev det tredje besöket. Vi hade även med oss Daniels mor och syster som också såg husets insida för första gången. Målaren var där och jobbade. Det är riktigt mycket att spackla och måla, skönt att vi slipper.

Här är mina intryck:

1) Huset kändes större än vad jag trodde det skulle vara. Inte så att det kändes jättestort, men på senaste tiden har jag föreställt mig det som ganska litet.

2) De två sovrummen som ligger i soutterängplanet var förvånansvärt ljusa - vintersolens strålar nådde faktiskt ända in hit.

3) De hade fått igång golvvärmen på nedervåningen. Det var riktigt varmt och kändes mer som "lägenhetsvarmt" än som "husvarmt". Tror i och för sig att byggarbetarna brassade på rätt rejält med värme. Det är väl viktigt att spackel, färg och sån't torkar ordentligt. Ska bli kul att se den räkningen (den posten kallar vi för Övrig byggherrekostnad i vår kalkyl).

Här kommer lite bilder:


Arbetsrummet. Det här är nog den finaste bilden jag tog idag. ;)


Fönsterbrädorna är på plats. Jag tycker de är fantastiskt snygga, vad tycker ni?


Ismaskinen! Med hjälp av den kommer vi kunna göra många kalla och läskande Piña Coladas i sommar.


Köket badade i solljus. Sååå mysigt.


I vitrinskåpet ska vi förvara våra allra finaste tallrikar och koppar.


De verkar inte ha arbetat så mycket med köket på sistone. Köksön fattas ännu och vitvarorna står i hallen på nedervåningen. Vi har meddelat byggledaren om den felaktiga luckan till diskmaskinen, så den ska bytas ut.


Hmm, har börjat fundera lite smått på vad jag vill ha för gardiner i vardagsrummet. Ska jag
fortsätta med min "naturfärger-stil" eller kanske våga mig på något lite mer färgstarkt?


Allrummet på nedervåningen var ett av de rummen som definitivt var större än vad jag hade
föreställt mig. Kanske blir annorlunda när vi får in lite möbler?

Nu vill vi flytta in i huset! Skönt att det bara är 46 dagar kvar till inflyttning. Enligt byggledaren så går allting enligt plan, men när man ser allt som är kvar att göra är det svårt att tro att de ska vara klara om endast 46 dagar. Innan det ska vi ju dessutom hinna med slutbesiktning och korrigering av eventuella fel. Antar att de får snabba upp tempot lite i januari!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag röstar på färgstarkt!

2008-12-29 @ 19:57:30
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Postat av: Gunnar

Tack för alla fina bilder, du skriver så mysigt Irina

2008-12-30 @ 09:22:57
Postat av: Jenny

Ser jättefint ut! Och finare lär det bli. 46 dagar är ju ingenting! Ser fram emot när vi får komma och hälsa på :)



Ha ett bra nyår! Kram Jenny

2008-12-30 @ 13:25:09
Postat av: Irina

Vad roligt att ni är inne på bloggen och läser. Hoppas ni fortsätter följa oss under 2009. :)

2009-01-01 @ 18:30:13
Postat av: Suvi

Håller med Anna - färgstarkt!

2009-01-09 @ 19:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0